sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

17 Aralık 2013 Salı

TARHANA ÇORBASI (KAVURMALI)

TARHANA ÇORBASI:

HERKESE GÜNAYDINNNN:)) BUGÜN SİZLERLE 11 AYLIK KIZIMIN  DOĞUMUNDAN SONRA ÖZELLİKLE HAFTADA YAPMA SAYISINI IKIYE CIKARDIGIM BU CORBAMI PAYLASMAK ISTEDIM. BIZ BU CORBAYI COOOOKKK ESKILERDEN SOGUK KIS AYLARINDNA MISS GIBI BURAM BURAM SARIMSAK KOKARAK ELLERIMIZ AYAKLARIMIZ KAR'DAN BUZ TUTMUS SEKILDE SOBALI EVIMIZDE ICMEK ICIN YARISTIGIMIZI HATIRLARIM.TARHANAYI BEN TURLU TURLU SEKILDE YAPIYORUM.YERI GELIYOR ICINE CEVIZ RENDELIYORUM..YERI GELIYORR KIYMALI YAPIYORUM.ALTERNATIF COKKKK SIZ DE  URETEBILIRSINIZ.. BEN KENDIME YAPICAK OLSAM SADECE SADE OLARAK DA YAPARIM AMA EVDE KUCUK BEBEGINIZ VARSA ICERISINE KOYUN KOYABILDIGINIZI :))OZELLIKLE SOYLEMEK ISTERIM Kİ;HER BEBEK VE COCUK GENEL ANLAMDA TARHANAYI COK SEVER!!! BENIM KIZIMIN VAZGECILMEZI.. HEPINIZE SIMDIDEN KOLAY GELSIN ;)
MALZEMELER:

  • yarım s. br tarhana
  • 1 kase kavurma
  • 1 adet sivri biber
  • 1.yk tereyağ
  • 3 s.br tavuk suyu
  • 1 s.br su (tamamen sıze kalmıs ıster hepsını tavuk suyundan da yapabılırsınız)
  • 1 t.k tuz
  • 2 diş sarımsak
YAPILIŞI:


Öncelikle tereyagımızı tenceremıze alıp sıvrı bıberlerı hafıf kavuruyoruz(dıkkat edın tereyag yanmasın),Sonra kavurmaları ekleyıp bır taşım cevırıyoruz(zaten pısmıs et oldugu ıcın kavurmanıza gerek yok)Bu arada sarımsağı da rendeleyebılırız.Üzerine bır kenarda sulandırıp yogunlugunu seyreltımız tarhanamızı ekledıkten sonra tavuk suyumuzu ve suyumuzu koyup kaynayana kadar karıstırarak pişiriyoruz. Kaynayan tarhanamızı en kucuk ocagın gozune alıp altını kısıp tuz ve baharatlarını ekleyıp bır 5-6 dk kendı halınde pişmeye bırakıyoruz.sıcak sıcak miss gibi üzerinde dumanı olan çorbamızı özellikle bu mevsımde bol bol tuketıyoruz. AFİYET OLSUN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder