sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

1 Şubat 2014 Cumartesi

♥...ELMALI KURABİYE...♥



MALZEMELER:

  • 200 gr tereyağ
  • 1 ç.br sıvıyağ
  • 1 ç.br yoğurt (ben bazen yoğurtsuz da yapıyorum,tercih sizin)
  • 2 ç.kaşığı kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • 9 ç.br un
  • 1 ç.br toz şeker
  • 1 çimtik tuz (benim tabirimle:))
İÇ MALZEMESİ İÇİN:
  • 3 elma
  • 1 y.k tarçın
  • 1 s.br ceviz (dövülmüş)
  • 8-9 damla limon suyu (daha kıtır kıtır olmasını isteyenlere)
  • 5 y.kaşığı toz şeker
YAPILIŞI

Kabartma tozu ve un hariç tüm malzemeler karıştırma kabına koyulduktan sonra bir miktar dınlendırılır.Bu esnada bizler elmalarımızı rendeleyip(dilerseniz küp küp kesebilirsiniz) şeker ile birlikte suyunu güzlce çekene kadar ocağa alıp kapağını kapatıp pişirmeye alalım.Ocaktan almadan önce tarçın ve cevizimizi de ekleyip soğumaya bırakabiliriz.
Beklettiğimiz malzemeleri içerisinde ki şeker eriyecek şekilde karıştırdıktan sonra un ve kabartma tozumuzu ekleyip ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.Hazırladığımız hamurdan parçalar ayırarak merdane yardımı veya elımızle acıp ıstedıgımız sekılller verdıkten sonra hazırlamıs oldugumuz içimizden 1 tatlı kaşığı miktarında koyup ister bohça ister ay şekli vererekk yağlı kagıt serdıgımız fırın tepsımıze koyup üzerleri kızarana kadar pişirelim.AFİYET OLSUN.

NOT:ben size kendi yapmış oldugum birkaç şekildeki kurabiyelerin yapılış resımlerını koyuyorum.İstediğinizi seçip yapabilirsniz...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder