sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

5 Şubat 2014 Çarşamba

♥ ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR ♥



Ve yine biliyorum ki kereviz gibi enginarı da bizim toplumumuz maalesef yemiyor di mi ? :))) Ama ben inatla yapıp yiyorum.. Gerci eşimde ağzına sürmez ama evimde küçük bir meleğim varken bu nimetlerden mahrum bırakamam onu ve o da bu şekilde yemiyor ... Babası kılıklı :))) Sizin de benim kızım gibi yemek seçen bir evladınız varsa bu şekilde yapıp üzerine yoğurt dökerek yedirebilirsiniz... Kolay gelsin ;) 

Ben bu sefer enginarı dörde bölerek yaptım,normalde bütün halinde ve tüm malzemeyi uzerıne koyarak yapıyorum ama sizler istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

MALZEMELER:

  • 2 adet enginar
  • 1 havuç
  • 1 patates
  • 1 soğan
  • 1 avuç tane bezelye
  • 1 t.k şeker
  • 1.ç.k tuz
  • 1.çay bardağı zeytinyağ
  • 3 s.br su
  • yarım demet dereotu
  • 1 y.k un
  • yarım limon suyu
YAPILIŞI:

Öncelikle soğan ve enginarı dörde bölüyoruz ve tencereye yerleştirdikten sonra tüm malzemeyi üzerine ekleyerek kenar köşede bir karıştırma kabına limon suyu,un,seker,tuzve 3 s.br soğuk suyu karıştırıp en son malzemelerin üzerine döküyoruz ve kısık ateşte havuçlar yumuşayana kadar (havuç dedim çünkü en geç yumuşayan sebzedir diğerlerine göre,diğerleri o yumuşayana kadar yumuşamış oluyor çünkü) pişiriyoruz. En son üzerine dereotunu koyup servıs edebilirsiniz... hepsi bu kadar AFİYET OLSUN ;) 

NOT:Aslında şimdi tam mevsimi olmayan enginarı ben difirizden çıkartıp yaptım ama dün "salı pazarı"nda satılıyorken dayanamayıp kendim için aldım.malum emziren bir anne olunca sütüm çekmesin istedim.SİZLER ZAMANI OLMAYAN HİÇBİR ŞEYİ ALIP EVDE YAPMAYIN!

Çoğu zaman soğanı hafıf sotelerız ama bence hıc gerek yok...tüm malzemeyi tencereye atın ve kısık atese bırakın işte bu kadar kolay yemek yapmak! size bilmem ama bazen cok basıtce yapılan yemeklerın tadı ozene bezene yapılan yemeklerden daha lezız oluyor. ;) deneyin ve yorumları yazınız lütfen...kolay gelsin ;)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder