sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

19 Şubat 2014 Çarşamba

♥ BALLI ZERDEÇALLİ ELMA ÇAYI (KOMPOSTOSU) ♥

Öncelikle herkese hayırlı ve sağlıklı günler diliyorum.Bugün eşimin rahatsızlıgı dolayısıyla böyle bir çay yapmak aynı zamandaa yenmeyen elmaları değerlendirmek niyetiyle bu çayı yapma fikri çıktı ortaya...Umarım siz de vucudunuz kırgın oldugunda  yapıp içer ve şifa görürsünüz. Kolay gelsin....

MALZEMELER:

  • 3-4 ADET ELMA (KABUKLARI İLE)
  • 10 DET KARANFİL
  • 2 ADET ZERDEÇAL
  • 2 Y. KAŞIĞI BAL
  • 1 LT SU
YAPILIŞI

1lt suyunuzu tencerenize koyun,kaynamaya başladıktan sonra küp kü
p doğradığınız veya istediğiniz ebatlarda doğradığınız elmalarınızı ve tüm diğer malzemelerinizi tencereye ekleyin ve 5 dk kaynasın.Ben sıcak olarak eşime sundum iyi geliyor ve terletiyor.Sizer soğuduktan sonra da içebilirsiniz.Rabbım tüm hastalara ve hastalıklara şifa versin!

NOT:
  1. BEN YANNISLIKLA KABUKLARINI SOYDUM AMA SIZ SOYMAYIN,SONRADAN KABUKLARI ICINE EKLEDIM.
  2. ZENCEFİLLİSİ DE YAPILABİLİNİYOR AMA EVDE ZERDEÇAL VARDI ,BEN ONU DEĞERLENDİRDİM.ZENCEFİL COK DEMLENDIGINDE ACIMSI BIR TAT BIRAKACAGINDAN BAL ORANINA DIKKAT EDIN Kİ TATLANSIN.afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder