sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

15 Şubat 2014 Cumartesi

♥ ISPANAKLI ZEBRA KEK ♥

Herkese tekrardan merhabalar.Sanırım ben ıspanağı nasıl değerlenirmem gerekir diye her düşünüğümde aklıma gelen ilk şey :))) ISPANAKLI KEK oluyor her ne hikmetse:)))Ama lütfen bu sefer zebralı olanını yaptım.Blogumda paylasmasam dahi genelde hemen hemen haftada bir yaptığım bir kek....Bence bunu beğeneceksiniz çünkü; sünger gibi yumuşacık ve leziz.Ben sert keki hiç sevmem,bilmiyorum sizin damak tadınız nasıl ama denemelisiniz diyorum....Kolay gelsin ;)



MALZEMELER:

ıspanaklı kek için:


  • 2 yumurta
  • 1.çay bar. şeker + 1 y.kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı ıspanak suyu (ben katı meyva sıkacagından gecırdım)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım paket vanilya
  • 1.5 su bardağı un (silme un)

sade kek için;

  • 2 yumurta
  • 1 çay.bardağı toz şeker +1 y. kasığı şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım paket vanilya
  • 1.5 su bardağı un (silme)
YAPILIŞI

1.Resimdeki 1. karede oluğu gibi öncelikle yıkadığınız ıspanaklarınızı çiğ halde katı meyva sıkcağından geçirin.Bu esnada 2. karedeki fotoğrafta olduğu gibi iki ayrı kek hamuru hazırlıyoruz.tüm malzemeler ayrı ayrı tarifteki gibi karıştırılıp (tabiki genel kuralımız şeker ve yumurta çırpılır sonra tüm malzemeler koyulup karıştırılır) yağladığımız tepsimize kepçe yardımı ile sırasıyla dökerek 3. ve 4. karelerde ki gibi şekil verilir.


Üzeri kızarana kadar önceden ısıtılmış 200 derecede ki fırında pişirilirken,üzeri  kızardıktan sonra 170 dereceye fırın ısınızı düşürün ve kekinizin içinin pişmesini sağlayın.En sonuna istediğiniz şekilde keserek servis edebilirsiniz.AFİYET OLSUN :))

NOT:

  1. Kek kıvamı koyu değil cıvık olmalı
  2. yumurta ve şeker güzelce çırpılmalı(ilk işlem)
  3. Benim tepsim fırına sığmadıgından kapak aralık kaldıgı ıcın ancak bu kadar şişti ama normalde daha kabarık oluyor,ona dikkat edin.ve cok cabuk pişen bir kek sakın yakmayın :))
  4. Ispanakları haşlamıyorsunuz ve saplarını kullanmıyorsunuz.(istediğiniz yeşillikte olmazlar)
  5. Tarifi "cahide jibek" sayfasından aldığımı belirtmeden geçemem. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder