sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

28 Mart 2014 Cuma

MANTAR (YAYLA) TUZLUSU KAVURMASI


HERKESE GUZELIM MEMLEKETIMDEN MERHABALAR...!! BIRAZ OLDU BLOGDA BIRSEY PAYLASMADIM AMA SU ANDA GIRESUN'DAYIM VE BOL BOL GEZMEKLE MESGUL OLDUGUMDAN PEK TRIF VE ICERIK PAYLASIMINDA BULUNAMADIM. AMAAAA DAYANAMADIM TABIKI DE BIZIM MEMLEKETTE TAFLAN-MANTAR-KIRAZ TUZLUSU YAPMAYANI DOVUYORLAR :))) ISTE BU YUZDEN DE SIZE YORESEL TATLAR PAYLASMAYI UYGUN BULDUM. UMARIM BEGENIRSINIZ!



MALZEMELER:

  • 1 kg mantar tuzlusu
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 y. kaşığı pirinç
  • 2 y. kaşığı tereyağ
  • 1 y. kaşığı sıvıyağ
  • 1/2 ç.bardağı su
  • 1 t.kaşığı tuz
YAPILIŞI:

Tabiki de tuzlu olduğundan mantarımızı bir gün öncesinden suya bırakıyoruz ki güzelce tuzu çıksın.Tavamıza yaglarımızı alıp soğanımızı kavurduktan sonra ıstedıgımız sekılde kestıgımız mantarı (tabıı mantarı sudan sıkardıktan sonra guzelce sıkınız) ekleyip bir sure daha kavuruyoruz.Kavrulan mantarlara pirinçleri ekledikten sonra suyumuzu ve baharatlarımı(ıstersenız ekleyebılrsınız ben sadece tuz koydum) ekleyıp,pirinçler yumuşayana kadar pişiriyoruz.HERKESE AFİYET OLSUN.KOLAY GELSİNNN ;))))





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder