sosyoloji ,organik yaşam,seyehat

30 Eylül 2019 Pazartesi

SIKLIK ZARFLARI (Adverbs of frequency)

       Herkese kucak dolusu sevgiler ve selamlar ... Bir görünüp bir kaybolan batak gibiyim.Tabikii birçok sebeplerim buna etken.Öncelikle hayat ,ne kadar  yaşlanıyor da olsak tüm hızıyla akmaya devam ediyor.Bizler de bu akışın içerisinde boş duracak değiliz di mi ? :) Her ne kadar geç kaldığımı düşünsem de  hiçbir şey için asla ama asla geç olmadığını bildiğimden İngilizce eğitimi almaya karar vermiş bulunmaktayım. İlk hedefim tamamen konuşma yani başlangıç seviyesinden C1 seviyesine kadar gelebilmek.
     Maalesef ülkemizde,  eğitim sistemimiz konusunda inanılmaz hatalar silsilesi olduğu  herkes tarafından bilinen bir gerçek.Keşke ama keşke diyorum ;bizler dil eğitimlerini adam akıllı ilkokul sıralarında alıp öğrenmiş olsaydık ve başımızın en büyük belası olmasaydı .. Bu yüzden Keşke kelimesini sevmediğimden ben de geç kaldığımı düşündüğüm (şartlar oluşmamış demek daha doğru sanki ) öncelikle kendimi geliştirmek adına yola çıktığım bu öğrenim sürecimde öğrendiklerimi ve notlarımı her zamanki gibi paylaşmaktan zevk alıyorum.
         Biliyorum ki; dil öğrenmek hem çok kolay hem de çok kolay değil :)) Yabancı dil  öğreten hocalarımıza saygımız sonsuz ancak bu konuda  eksiklerimiz de yok değil.Örnek vermek gerekirse ; telaffuz (pronunciation) sorunu yaşayan, birçok dilci olduğu gerçeği!! Ama bunların asıl sebebi kendimizi geliştirmemek ve aktif olarak kullanmayı gerekli görmemek olduğunu gözlemledim bunca zaman içerisinde.Bu sebeple şahsi fikrimdir ki;  ismi olan bir ingilizce kursuna gitmektense öğretmenlerinin aslen nereli olduğu ve aksanları  nın nasıl olduğu konusu  kurs seçmede öncelik sebebi  olmalıdır. Çünkü ;O kadar çoooookk doğru bildiğimiz yanlış kelime kullanımları,(telaffuzlar ) var ki inanın öğrendikçe farkına varabiliyorsunuz bu durumun ."Biz senelerce bunu böyle öğrendik ama " serzenişlerini bir kenara atıyorum  asıl mesele senelerce öğrendiğini sandığın doğruları değiştirmek için harcadığın çaba yani emeğin aslında sıfırdan öğrenmekten daha zor olduğunu gördüğünüzde afalladığınızı işte o zaman anlıyorsunuz ki ben henüz bu yazımı yazarken A2 seviyesine geçmiş birisi olarak 2.5 ayda bunları farkedebildiysem gerisini sizler düşünün diyorum ve paylaşımlarımla sizi başbaşa bırakıyorum. Umuyorum faydalı olabilirim.






 Sıklık Zarfları ( adverbs of frequency

Sub + adv of frequency + verb +obj


  1. Simple Present Tense ile kullanılır.
  2. Sıklık zarfları eğer  cümlede "to be" (am,is,are) yok ise muhakkak fiil'den önce gelir
  3. Sıklık zarfları eğer cümlede "to be" (am,is,are) var ise muhakkak "am,is,are 'dan sonra gelir.
  4. Sıklık zarfları eğer cümlede "modal " fiiller var ise  " will,can,may vs." dan sonra gelir.
  5. Sıklık zarfından sonra gelen fiiller fiilin sade yani yalın hali şeklinde olur. Fiile herhangi bir etkisi bulunmaz.
  • Always                                              Daima /Her zaman
  • Almost Always                                 Neredeyse her zaman
  • Usually / Generally                          Genellikle 
  • Often / Frequently                            Sık sık / Sıklıkla
  • Sometimes / Occasianally                Bazen
  • Rarely / Seldom                               Nadiren
  • Hardly ever                                      Neredeyse hiç
  • Almost never                                   Neredeyse hiç
  • Never                                               Hiç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder